Pripomienkové konanie k štúdii „Dopravno kapacitné posúdenie vplyvov Obytná zóna Rača – Rendez 2013“ – zodpovedný projektant Ing. Tokár a kolektív.

07.03.2013 20:48

 

Miestny úrad v Rači

 

Ing. Arch. Iveta Virsíková

Oddelenie územného plánovania

a stavebného poriadku

 

Kubačova ul.

Bratislava

831 06

 

                                                                                              Bratislava,   4.3.2013

 

VEC: Pripomienkové konanie k štúdii „Dopravno kapacitné posúdenie vplyvov Obytná zóna Rača – Rendez 2013“ – zodpovedný projektant Ing. Tokár a kolektív.

 

Štúdia „Dopravno kapacitné posúdenie vplyvov Obytná zóna Rača – Rendez 2013“ je len v polohe teoretických konštatovaní za ideálnych dopravných cestných priepustných podmienok, ale reálne nezohľadňuje súčasnú dopravnú situáciu roku 2013.

 

1/ Rendez disponuje jedinou cestnou komunikáciou II. triedy so šírkou cesty v priemere 6,60 – 6,80 m vybudovaná ešte z parametrov bývalej poľnej cesty, kde pri čelnom strete kamiónov alebo veľký nákladných vozidiel a tiež aj autobusov MHD vzniká dopravná situácia kedy sa obe vozidlá idúce oproti sebe vzdialenostne 30-50 cm, sa dokážu navzájom vyhnúť len pri úplne nízkej cestnej rýchlosti, niekedy dokonca musí jedno vozidlo zastaviť.

 

2/ Jediná cestná hlavná komunikácia II. triedy, ktorá sa tiahne v pásme železničného priecestia Rača – Rendez – Šajby – Dopravná ulica – Vajnory viadukt má najproblémovejšie dopravné miesta na Dopravnej ulici od bytoviek č. 7-49, 2-20 až po ulicu Paseky, kde keď vznikne dopravná nehoda je dopravná priepustnosť úplne zablokovaná, lebo neexistuje žiadna iná náhradná komunikácia, kde ba sa mohli dopravne vyhnúť následkom dopravnej nehody /množstvo dokázateľných dopravných nehôd, ktoré tu vznikli + padnutie stromov po víchrici 2006-2007, kedy zfunkčnenie priechodnosti automobilovej dopravy a MHD nastalo až po 7 hodinách.

 

3/ Štúdia absolútne neregistruje a nerešpektuje reálnu skutočnosť, že Rendez /Východné/ MČ Rača disponuje aj veľkým areálom SKLADOV na Šajbách + Račianske družstvo, kde sa za 24 hodín denne vykladá a nakladá rôzny prepravovaný tovar, navyše osobné autá si skracujú cez celý Rendez svoj dopravný čas buď smerom Rača – Rendez – Vajnorský viadukt – centrum mesta alebo z mesta a vidieka  smerom do Rače. Frekvencia tejto automobilovej dopravy už nie je len v dopravných špičkách ráno a popoludní, ale časovo sa rozložila od skorého rána až do cca 21. hodiny večer.

4/ Štúdia nezohľadňuje najzákladnejšiu reálnu skutočnosť škodlivých dopadov na kvalitu životného prostredia v podobe veľkej koncentrácie výfukových plynov, exhalátov, prašnosti, hluku, otrasov budov, atď., ktoré závažne ohrozujú zdravie a životy obyvateľov Rendezu + dopravná bezpečnosť chodcov.

 

5/ Pre začatie výstavby 69 - 73 rodinných domov v projekte PASEKY – RENDEZ je bezpodmienečné prvotné vybudovanie nového cestného dopravného ťahu – ťahov, smerom rôznych variantov RENDEZ – CENTRUM MESTA a späť. Súčasný stav hlavnej cestnej komunikácie II. triedy s priemernou šírkou cesty cez celé dopravné pásmo Rendezu je už dnes na hrane kolapsovej únosnosti a každá ďalšia výstavba domov /72 rodinných/  by logicky priniesol nárast počtu áut + obyvateľov, ktorú by súčasný stav dopravnej priepustnosti hlavnej cesty II. triedy už nezvládol. Statická doprava v súčasnej dobe je už za hranicou únosnosti na celom Rendezi na úkor ničenia nedostatkových zelených plôch.

 

S úctou za Občianske združenie RENDEZ

 

                                                           SEKERKA Cyril – predseda

                                                           HALADÍK Miroslav - podpredseda